Première blijspel 14 en 15 april 2023: ‘Maar verlos ons van het kwade’.

Toneel- en amusementsvereniging Expansie brengt op 14 en 15 april 2023 een vrolijk toneelstuk op de planken die ons mee terugneemt in de tijd van de begin jaren 60. Een stukje nostalgie met een flinke dosis humor. Het belooft dan ook weer een pareltje te worden in de Heterense theatergeschiedenis.

‘Maar verlos ons van het kwade’

Een humoristisch verhaal, hertaald en bewerkt door regisseuse Pia Huisman, naar het origineel van Juliën Blommaert. Het verhaal vertelt ons over hele gewone mensen met hun aangename maar ook hun onaangename kantjes. Over hoe familieleden met elkaar omgaan, over (on)genuanceerde uitspraken, over onbaatzuchtigheid, maar ook en vooral over hebzucht en de gevolgen daarvan. Oorspronkelijk een Belgisch blijspel, maar vinden we de dorpscafés, rijke tantes en hebberige familieleden niet overal?

Want….

Als Tante Geraldina, de rijke weduwe van oom Aloïs de Bierbrouwer, plotseling ernstig ziek wordt ontstaat er lichte paniek in dorpscafé ‘Het Elfde Gebod’. Stel dat ze overlijdt, zullen caféeigenaar Gradus en zijn broers Geurt, Hent en Rikus dan haar fortuin, huizen en brouwerij erven? Zal Gradus zijn droom om bierbrouwer te worden eindelijk kunnen verwezenlijken? Kan Rikus stoppen met werken? De vier broers en hun vrouwen houden het verloop van de ziekte van Tante Geraldina dan ook zéér goed in de gaten, branden kaarsjes, roddelen, maken grootse plannen, proosten veelvuldig op de gezondheid van Tante Geraldina en houden intussen goed rekening met wat ‘de mensen uit het dorp zullen zeggen’. En dan sterft de oude dame…

Cast: Johan Swaneveld, Zeger van Rijn, Desiré Kalisvaart, Natasja Smaling, Jan Bos, Jan Vink, Heidi Luiken, Yorma Lennips, Anneke de Roo en Ans van de Kamp.

Regie: Pia Huisman

Première locatie:

Zaal De Bongerd, Flessestraat 54, 6666 CR Heteren

Aanvang 20.00 uur, zaal open om 19.30 uur

Entree: € 10,-

Kortom: het wordt weer een avondje met gegarandeerd een gulle lach!

Reserveer alvast 14 of 15 april in uw agenda. Kaartjes reserveren kunt u binnenkort via deze site, hou deze site dan ook goed in de gaten!

Bestuur en spelers Expansie wensen u alvast veel plezier.